ALI TAFAGHODI

موجودی مسافر و مهاجر علاقه مند به عرفان ولی نه پشت ويترينی ٫ مسائل اجتماعی و نگاهی طنز و دوست دارم فقط از يک زاويه نبينم

My Photo
Name:
Location: Long Beach, Ca, United States

Monday, May 02, 2005

خريد نان بربری

متنی که آقای بنی صدر در سايت خود گذاشته اند در رابطه با اسطوره سازی است و ديدگاه دايی جان ناپلئونی مردم ايران. 'اسطوره و واقعیت، ابوالحسن بنی صدر' برام خيلی جالب بود٫ ياد مقاله ايی افتادم به نام پرواز بوفالوها .
مديريت در اين مقاله به دو شکل تعريف ميشد
۱) بوفالويی ۲) غازی
بوفالو موجوداتی هستند که به صورت دست جمعی زندگی ميکنند و در اين اجتماع بوفالويی هست که در راس حرکت ميکند و همه بدنبال او در حرکت اگر به بلندی برود همه گله ميرود اگر به دره برود همه بازهم بدنبال او ميروند . اين جريانات ادامه دارد تا اينکه بوفالو رئيس بميرد همه مدعيان باهم دعوا ميکنند تا اينکه يک بوفالو بماند و او رئيس ميشود و دوباره بالا و پائين ....
غازها موجوداتی هستند بصورت دست جمعی زندگی و کوچ ميکنند و بشکل ۷ حرکت ميکنند و کسی که گروه را هدايت ميکند در راس قرار ميگيرد و به نسبت ضعيف تر ها در انتها و در طول پروازشان نفر راس جابش را عوض ميکند با کسی که آماده تر و سر حال تر است .
آيا غازها ميتوانند بوفالو شوند و يا بوفالوها٫ غاز ؟
البته اين يک مثال هست . مشکل از زمانی شروع شده که ما خواستيم اينطور نگاه کنيم و اين طرز نگاه فقط از عدم آگاهی نشئت می گيردو بازهم عدم آگاهی هست که انسانهايی ميشوند اسطوره و مردم دايی جان ناپلئون و دنباله رو .
با حرکتهای و حرفهای بزرگ هم به نتيجه نمی رسد ٫ اگر من نوعی ٫ آگاهی از حق و حقوقم برای خريدن يک نان بربری نداشته باشم چه توقعی بيشتر از نان بربری از من خواهيد داشت . آيا مردم ايران حق و حقوقشان را در رايطه باخريد يک نان بربری ميدانند يا در حال دويدن هستند بدنبال نفر جلويی .
اين از عدم آگاهی است که مردم خودرويی که ارزش ۳۰۰۰۰۰ تومان را هم ندارد به بهای ۷۰۰۰۰۰۰ تومان ميخرند و هنوز به تهران نرسيده مونور ميسوزانند و با گردنی کج به سراغ نمايندگی ميروند که يک کاری برای او بکند و باز هم از عدم آگاهی مردم ايران بود که بدنبال پول نفت درب منزل ٫ بدنبال مو لای قرآن و بديدن عکس بروی ماه بودند . اگر شاه قحط الرجال بوجود آورد بازهم از عدم آگاهی مردم بود فرقی نمی کند نفر بعدی از زير کدام درخت می آيد تا وقتی مشکل خريد نان بربری حل نشود هرکس بيايد همين است بوفالو فقط چشمش به جلو هست کاری ندارد که درست يا غلط فقط ميرود ممکنه الان هم که داره ميره از روی لاشه يک بوفالويی رد بشه ٫ يک لحظه خواسته تامل کنه که شايد رو ماه عکسی نيست .
واقعا تا کی ميخواهيم صبح را با خريد نان بربری به اين شکل شروع کنيم .
اگر آقای مرتضوی ميشود دادستان تهران و هرکاری دلش ميخواهد ميکند بازهم از عدم آگاهی مردم از حق و حقوق قانونی خودشان هست

0 Comments:

Post a Comment

<< Home